خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/20 - 11:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

2 پیش نیاز آمریکا برای ورود به مذاکرات برجامی؛ آزادسازی پول‌های بلوکه شده و رفع تحریم‌ها علیه ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از حذف دو شرکت صنعتی ایرانی از لیست تحریم‌های آمریکا، گفت: این نوع اقدامات برای ما ارزش و بهایی ندارد، ایالات متحده باید پول‌های بلوکه شده ایران را بازگرداند و نسبت به لغو و حذف تمامی تحریم‌های ظالمانه اقدام کند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به حذف گزینشی شرکت‌ها از فهرست تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا، گفت: ایالات متحده در رفتارهایش صادق نبوده و اینکه به صورت محدود و موردی تحریم‌هایی را از لیست حذف می‌کند را باید بررسی کنیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش عظیمی از مناسبات جمهوری اسلامی ایران با دنیا به دلیل تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده قطع شده و بسیاری از روابط اقتصادی، پولی و بانکی ما با کشورهای اروپایی و آسیایی به مخاطره افتاده است. لذا اقدامات اندک و ناچیز ایالات متحدده بها و ارزشی ندارد و اقدام جدی باید صورت گیرد.



وی افزود: ایالات متحده آمریکا تحریم‌هایی که خلاف برجام و قوانین بین المللی علیه ایران وضع کرده را باید لغو کند. حذف دو شرکت از لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا را نمی‌توان چراغ سبز ایالات متحده به جمهوری اسلامی قلمداد کرد.  این اقدامات تغییر رفتار محسوب نمی‌شود.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریکا باید پول‌های بلوکه شده ایران را باز گرداند و نسبت به لغو و حذف تمامی تحریم‌ها اقدام کند، در این صورت می‌تواند صداقت نشان دهد. این اقدامات محدود و کوچک نمی‌تواند ما را خوشبین کند مگر آنکه تداوم داشته باشد و در حوزه‌های دیگر هم تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی لغو شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 328771
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار